Jump to content

[german] Gitarrentöne in verschiedenen Variationen im K17


Sarah K17

Recommended Posts

Hallo Freunde der gepflegten Gitarrenmusik, die Festivalsaison ist nun vorüber und viele von euch haben noch immer das Dröhnen der Boxen in den Ohren oder versuchen ihren Kater loszuwerden. Manche von euch haben bestimmt erste Musikentzugserscheinungen und dagegen haben wir etwas. Wie wäre es mit einer super Mischung an feinen Konzerten, wo ihr euren Nacken wieder auf Temperatur bringen könnt und eure Luftgitarren qualmen können? Das wäre doch genau das Richtige für einen Gitarrensoundliebhaber. Ob Thrash-, Heavy-, Melodic- oder Power-Metal oder Hard-Rock, wir haben genau die richtige Musik für euer Gehör und eure Augen. Wir empfehlen zum Auftakt: Am 13.09.2012 HELSTAR auf ihrer „30th anniversary Tour“. Seit 1982 existiert die Power-Metal Band bereits und kann über acht Alben vorweisen. Da sie nicht so oft vorbei schauen, sollte man sich das nicht entgehen lassen. Supports: The Order of Chaos * Emerald * Phantom X Etwas ruhiger geht es dann am 20.09.2012 zu. Zu Gast ist KIP WINGER, einer der größten Stimmen im Hard Rock. Er wird mit einer Acoustic Show auftreten und dabei für einige Gänsehautmomente sorgen. Im Support spielt Florian Hofer. Wer es hingegen mit mehr Tempo und melodischer Stimme mag, dem empfehlen wir TRISTANIA. Feiner Gothic-Metal gemischt mit epischen Texten ergibt ein Klangwohlfühlgefühl der besonderen Art. Mit dabei am 26.09.2012 sind Sarah Jezebel Deva * Kells * SoundStorm Düster und nicht ganz so lieblich werden SECRETS OF THE MOON auftreten. Am 27.09.2012 gibt es sie zusammen mit Bethlehem und Dordeduh zu bestaunen. Wer die „The Devil´s Asylum Tour“ nicht verpassen möchte, sollte sich den Termin frei halten. Wer kennt denn die Band Hawkind? Unter neuem Namen THE HAWKLORDS werden am 28.09.2012 Tracks aus der alten Zeit und der Gegenwart präsentiert werden. Mit dabei sind Fuzztones und Rusty Tongue. Eine legendäre Band schaut gern in der Hauptstadt vorbei. Y&T sind eine solche Band und am 28.10.2012 gibt es sie mit einem fulminanten Konzert auf der Bühne zu bestaunen. Sie haben angekündigt, ein extra langes Konzert zu spielen. Im Support spielen Pharao, welche ehemals Regenbogen waren. Der Abend der Legenden. Nur einen Tag später gibt es Metal zum Gruseln. Horror-Metal aus den USA. Passend dazu ist der Name der Band: HALLOWEEN. Am 29.10.2012 werden die Metalheads ordentlich das Fürchten lehren und wer nicht zu der Musik abgeht, wird eingesprüht. Im Support gibt es Metal Law und Necklace. Weitere Informationen und Tickets für all diese Konzerte erhaltet ihr unter http://www.k17-berlin.de Oder ihr nutzt den allgemeinen Vorverkauf bei allen bekannten Vorverkaufsstellen und bei uns im Büro in der Pettenkoferstraße 17a in 10247 Berlin-Friedrichshain. Bürozeiten sind: Mo. - Fr. 10 bis 18 Uhr

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Join Metal Forum

    joinus-home.jpg

  • Our picks

    • Whichever tier of thrash metal you consigned Sacred Reich back in the 80's/90's they still had their moments.  "Ignorance" & "Surf Nicaragura" did a great job of establishing the band, whereas "The American Way" just got a little to comfortable and accessible (the title track grates nowadays) for my ears.  A couple more records better left forgotten about and then nothing for twenty three years.  2019 alone has now seen three releases from Phil Rind and co.  A live EP, a split EP with Iron Reagan and now a full length.

      Notable addition to the ranks for the current throng of releases is former Machine Head sticksman, Dave McClean.  Love or hate Machine Head, McClean is a more than capable drummer and his presence here is felt from the off with the opening and title track kicking things off with some real gusto.  'Divide & Conquer' and 'Salvation' muddle along nicely, never quite reaching any quality that would make my balls tingle but comfortable enough.  The looming build to 'Manifest Reality' delivers a real punch when the song starts proper.  Frenzied riffs and drums with shots of lead work to hold the interest.


      There's a problem already though (I know, I am such a fucking mood hoover).  I don't like Phil's vocals.  I never had if I am being honest.  The aggression to them seems a little forced even when they are at their best on tracks like 'Manifest Reality'.  When he tries to sing it just feels weak though ('Salvation') and tracks lose real punch.  Give him a riffy number such as 'Killing Machine' and he is fine with the Reich engine (probably a poor choice of phrase) up in sixth gear.  For every thrashy riff there's a fair share of rock edged, local bar act rhythm aplenty too.

      Let's not poo-poo proceedings though, because overall I actually enjoy "Awakening".  It is stacked full of catchy riffs that are sticky on the old ears.  Whilst not as raw as perhaps the - brilliant - artwork suggests with its black and white, tattoo flash sheet style design it is enjoyable enough.  Yes, 'Death Valley' & 'Something to Believe' have no place here, saved only by Arnett and Radziwill's lead work but 'Revolution' is a fucking 80's thrash heyday throwback to the extent that if you turn the TV on during it you might catch a new episode of Cheers!

      3/5
      • Reputation Points

      • 10 replies
    • I
      • Reputation Points

      • 2 replies
    • https://www.metalforum.com/blogs/entry/52-vltimas-something-wicked-marches-in/
      • Reputation Points

      • 3 replies

    • https://www.metalforum.com/blogs/entry/48-candlemass-the-door-to-doom/
      • Reputation Points

      • 2 replies
    • Full length number 19 from overkill certainly makes a splash in the energy stakes, I mean there's some modern thrash bands that are a good two decades younger than Overkill who can only hope to achieve the levels of spunk that New Jersey's finest produce here.  That in itself is an achievement, for a band of Overkill's stature and reputation to be able to still sound relevant four decades into their career is no mean feat.  Even in the albums weaker moments it never gets redundant and the energy levels remain high.  There's a real sense of a band in a state of some renewed vigour, helped in no small part by the addition of Jason Bittner on drums.  The former Flotsam & Jetsam skinsman is nothing short of superb throughout "The Wings of War" and seems to have squeezed a little extra out of the rest of his peers.

      The album kicks of with a great build to opening track "Last Man Standing" and for the first 4 tracks of the album the Overkill crew stomp, bash and groove their way to a solid level of consistency.  The lead work is of particular note and Blitz sounds as sneery and scathing as ever.  The album is well produced and mixed too with all parts of the thrash machine audible as the five piece hammer away at your skull with the usual blend of chugging riffs and infectious anthems.  


      There are weak moments as mentioned but they are more a victim of how good the strong tracks are.  In it's own right "Distortion" is a solid enough - if not slightly varied a journey from the last offering - but it just doesn't stand up well against a "Bat Shit Crazy" or a "Head of a Pin".  As the album draws to a close you get the increasing impression that the last few tracks are rescued really by some great solos and stomping skin work which is a shame because trimming of a couple of tracks may have made this less obvious. 

      4/5
      • Reputation Points

      • 4 replies
×
×
  • Create New...